zaterdag 7 december 2013

Vrije middag met druk programma


Werk en gezin combineren: het kan wat druk zijn. Afgelopen woensdag had ik zo’n middag, met militaire precisie had ik alle activiteiten gepland. Er moest heel wat gebeuren op die woensdagmiddag.

Normaal gesproken is woensdag mijn werkdag, maar omdat mijn moeder niet op de kinderen kon passen, heb ik mijn werkdag geruild. Wel ’s ochtends nog een afspraak op het werk, daarna snel weer naar huis. Vlug door de supermarkt rennen om de ingrediënten te kopen voor de traktatie en het partijtje van onze dochter. Precies op tijd sta ik bij school om de kinderen op te halen. De jongste wil bij een vriendje spelen en een vriendinnetje komt bij onze dochter spelen. Dat past precies in het schema, we spreken af dat om kwart over twee het vriendinnetje wordt opgehaald, dan kan ik om half drie onze jongste ophalen en kunnen we door naar de tennisles van onze dochter. Het wordt dus een korte speelafspraak.

Thuis maak ik lekkere afbakbroodjes voor de kinderen. Het vriendinnetje is net haar voortanden aan het wisselen, het eten van een hard broodje kost wat extra tijd. Geen probleem, ze kletsen gezellig met elkaar en maken volop grapjes. Na de lunch en voordat we weer op pad moeten, kan ik mooi een was draaien, wasgoed opvouwen en strijken. Maar ook de planning voor het partijtje van komende vrijdag moet nog gemaakt worden en de spullen hiervoor zet ik ook alvast klaar. Ik maak meteen een proefeditie van de traktatie. Proefeditie geslaagd, die traktatie moet lukken. Al lopend door het huis kom ik nog heel wat rommel tegen, ook dat ruim ik maar meteen op. Als het vriendinnetje is opgehaald, snel zoon ophalen en naar de tennis.

Na de tennis is het weer doorgaan met haasten, want de oudste moet naar voetbal. Ik twijfel of hij voor of na de voetbal eet, maar besluit voor de rust om hem maar na de voetbal te laten eten. Man en zoon naar de voetbal, ik eet met de jongste twee vroeg. Zij gaan in bad en op tijd naar bed. Dan kan ik nog het eten afmaken voor de oudste en mijn man. Pff, om half negen plof ik op de bank en om half tien besluit ik maar naar bed te gaan. Het leven van een werkende moeder is (soms) wat haasten.

Traktatie gelukt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen