maandag 31 december 2012

Jaarhoroscoop

Ik moet wat bekennen: ik lees graag mijn horoscoop. Ik vind het leuk om elke week in mijn tijdschrift mijn horoscoop te lezen. Sinds kort volg ik ook mijn horoscoop op twitter. Maar de mooiste horoscoop is toch de jaarhoroscoop.

Vandaag heb ik speciaal de Margriet gekocht, omdat daar op de voorkant Margriets Grote Jaarhoroscoop werd aangekondigd. Thuis lekker gaan zitten om mijn horoscoop te gaan lezen. Ik lees een horoscoop altijd selectief, alleen de dingen die ik leuk vind of die ik vind passen, geven mij een steuntje in de rug om stappen te nemen. Met de passages waar ik niets mee heb, doe ik dan ook niets. Want een horoscoop is natuurlijk fantasie. Haha, alleen de voorspellingen die mij uitkomen geloven en de rest in de prullenbak mikken. 

Deze keer stond in mijn jaarhoroscoop dat ik door bewust te worden van mijn talenten ontdek dat ik veel gemakkelijker geld kan verdienen dan ik dacht. Er komt in elk geval een andere manier van werken en geld verdienen, vaak meer vanuit huis. Wow, laat dit nu net aansluiten bij mijn dromen. Ik heb diverse plannen, maar om de eerste stap te nemen is toch wat spannend. Ook staat er dat ik mijn horizon wil verbreden, door bijvoorbeeld een cursus te volgen. Ik loop al een tijdje te dubben om een opleiding te volgen, maar de kosten en tijdsbesteding houden me tegen. Zou zo’n jaarhoroscoop me dat duwtje in de rug geven dat ik nodig heb? Ik ben degene die mijn horoscoop kan laten uitkomen, je toekomst maak je immers grotendeels zelf.  

Ik bewaar mijn jaarhoroscoop en bekijk eind 2013 wat ervan uitgekomen is. Nu lekker nadenken over mijn plannen en gewoon de eerste stap zetten! Happy new year!

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee om je jaarhoroscoop te bewaren en een jaar later te kijken wat er van is uitgekomen :-) Klinkt spannend, jouw dromen en plannen. Veel succes ermee en een fijn 2013 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen