zondag 4 november 2012

Een volle avond...

Moe kom ik op tijd uit mijn werk, op tijd omdat mijn man de oudste naar de voetbal brengt en hij daarna doorgaat naar een receptie. Terwijl ik thuiskom kunnen we nog net een snelle overdracht doen. Onze jongste loopt in een korte broek, omdat al zijn lange broeken in de was zitten en hij in zijn laatste schone broek had geplast. Er is helaas geen vers eten in huis, mijn man had vandaag geen tijd om boodschappen te doen. Gelukkig hebben we nog wat maaltijden in de vriezer staan, maar het is couscous en daar is zeker onze jongste niet zo heel dol op. Hmm, is er nog iets gezonds voor hem te vinden?
 
Eerst maar een was in de machine doen, zodat we de badkamer kunnen blijven gebruiken en de badkamer niet volkomen bedolven raakt onder het wasgoed. Op zolder haal ik de schone broeken van de jongste van de waslijn, meteen maar even strijken. Dan kan hij morgen tenminste met eens schone en lange broek naar school.

Snel wat eten met de jongste en middelste, voordat we de oudste ophalen bij de voetbal. Het is een boterham geworden, helaas lukte het me niet om iets beters te verzinnen. Na het eten met de jongste twee snel naar de voetbal, twee voetballers ophalen, één voetballer afleveren bij zijn eigen ouders en met mijn eigen kinderen naar huis. Daar moet de oudste douchen en eten, terwijl de jongste twee nu echt naar bed moeten. Maar eens kijken hoeveel ze zelf kunnen doen.

Op het moment dat ik op de bank zou willen neerploffen, is mijn man net thuis en kan ik in de auto stappen om even bij te kletsen met een vriendin, die wat extra aandacht nodig heeft. Wanneer ik dan straks thuiskom, moet ik nog de laatste hand leggen aan de voorbereiding van mijn workshop die  morgen klaar moet zijn.

Het zal laat zijn wanneer ik in bed lig en ik was al zo moe. Het was zo’n avond, zo’n avond dat het niet echt lekker loopt. Morgen weer een dag…

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen