zondag 7 oktober 2012

Sporten, ik zou het moeten doen

Naast een heerlijk gezin en een leuke baan, heb ik de puf niet om ’s avonds nog te gaan sporten. Ik weet dat het goed voor me is, maar sporten is niet mijn hobby. Ik heb menig sportabonnement gehad om de eerste weken netjes twee keer per week te gaan, om af te zakken naar één keer en binnen no time had ik allerlei redenen om niet meer te gaan. In die tijd zat ik nog vast aan jaarabonnementen en moest ik dus nog maanden blijven betalen zonder dat ik nog één stap binnen de sportschool zette. Oh ja, nog éénmaal. Om me af te melden.
 
Ik ken ook de tip om op de fiets naar het werk te gaan. Een hele goede tip, maar qua tijdsplanning haal ik het niet. Ik heb strakke schema’s op mijn werkdagen, na het naar school brengen van de kinderen race ik naar mijn werk om vanuit mijn werk weer terug te racen om de kinderen op te halen. Op de dagen dat ik geen haal- en brengbeurt heb, moet ik op tijd beginnen om voldoende werkuren te maken en wil ik ook graag op tijd thuis zijn om met het gezin te eten.

Ik heb ooit de Wii met balanceboard gekocht. Dan zou ik ’s avonds wanneer de kinderen op bed liggen netjes wat sporten. Na twee-en-halve keer was ik er klaar mee. Ik was niet erg enthousiast over de oefeningen. Daarnaast vond ik mezelf nogal voor l*l staan voor de tv, dus kon ik alleen de oefeningen doen wanneer er niemand beneden was. En op die momenten dat ik alleen was, wilde ik liever lezen, tv kijken of internetten.

Hardlopen lijkt me nog wel wat, lekker in de buitenlucht lopen op een moment dat mij uitkomt. Hmm, dat moment dat mij uitkomt om te gaan hardlopen is een paradox, dat moment komt er niet. Maar ik zou vantevoren momenten kunnen prikken waarop ik ga hardlopen. Dan download ik een handige app waarbij een mevrouw of meneer me steunt tijdens mijn hardloopsessie. Maar ja, nu begint bijna de winter. Volgend voorjaar misschien?

1 opmerking:

  1. Nu begint de winter ... dat is een mooi excuus, zoals elk ander wanneer je eigenlijk gewoon geen goesting hebt

    BeantwoordenVerwijderen