dinsdag 21 augustus 2012

Weer naar school

De kinderen zijn gisteren weer naar school gegaan. De zomervakantie is voorbij. Heerlijk was het om zes weken geen school, voetbaltraining of zwemles te hebben. Maar na zes weken vind ik het prettig om weer verder te gaan met het ‘gewone’ leven.

Zo’n start van het schooljaar vind ik bijzonder. Vroeger al vond ik het fijn; nieuwe schoolspulletjes, nieuwe schriften en werkboekjes, een andere juf en een ander klaslokaal. Maar ook fijn om vriendjes en vriendinnetjes weer te zien en nieuwe dingen te leren. Echt zo’n moment dat ik er weer vol voor ging om zo goed mogelijk te presteren en mijn schriftjes zo netjes mogelijk te houden.

Nu de eerste schooldagen van mijn kinderen, het blijft speciaal. De oudste twee naar een nieuwe groep en de jongste voor het eerst naar school. De kinderen komen thuis met hun eigen verhalen; de jongste had wel tien keer buiten gespeeld, de middelste mist haar vriendinnetjes die naar groep drie zijn gegaan en de oudste klaagt dat zijn nieuwe juf veel strenger is. Toch merk ik dat zij het ook fijn vinden om weer naar school te gaan.

De kinderen heb ik vanavond vroeg naar bed gebracht, ze waren uitgeteld. Die eerste schooldagen hakken erin. Het is weer even wennen, maar het is goed zo. Heerlijk, het schooljaar is weer begonnen. Ik heb er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen