zondag 8 januari 2012

Dagje huismoederen


Vandaag heb ik een heerlijk dagje huismoederen gehad. Man was aan het werken en de kinderen en ik waren vrij. Er moesten heel wat huishoudelijke klussen gedaan worden, maar in een lekker tempo, zodat er ook nog genoten kon worden.

Eerst heb ik een poging ondernomen om nog iets uit te slapen. Dat is een uitdaging op zich, want de kinderen komen om de beurt even aan het bed wat vragen, maken ruzie of roepen vanaf een andere etage iets waarvan wordt verwacht dat ik direct antwoord geef. Het werd uitslapen met hindernissen. Nou ja, uitslapen voor ouders dan, om kwart over acht moest ik er echt uit. De kinderen willen een ontbijt.

Eerst even lekker in pyjama ontbijten met de kinderen en daarna een stuk lezen in de extra dikke zaterdagkrant. Maar niet voordat de was uitgezocht is en de eerste was in de machine schoon wordt. Kopje koffie erbij en de kinderen spelen lekker. Het is trouwens ook hoog tijd dat de kerstboom eruit gaat. Dus de dozen tevoorschijn gehaald en in etappes de boom opgeruimd. Dat is een hele klus, maar dochterlief helpt de ballen eruit te halen. Dan nog een kopje koffie, nieuwe was in de machine, vaatwasser leegruimen, ontbijtspullen opruimen en nog een stukje in de krant lezen.

Kinderen spelen lekker in bad, terwijl ik onder de douche spring. Zo ben ik er toch bij, maar kan ik lekker doorgaan. Wanneer we allemaal schoon zijn is het tijd om te gaan lunchen. Verder met de was en nog een stapel strijkwerk weggewerkt, al krijg ik de stapel absoluut niet helemaal weg.

's Middags moeten we nog wat boodschappen doen en omdat ik weet dat de kinderen graag willen fietsen, trotseren we de wind en gaan op de fiets op pad. De wind viel tegen, maar de kinderen vonden het heerlijk. Boeken inleveren bij de bieb, oud glas inleveren en de benodigde boodschapjes doen. Dan weer snel naar huis, ik verheug me op een kop thee. Maar nee, de kinderen willen nog even buiten spelen. Gelukkig voor mij vinden zij het na een half uurtje ook fris worden en kunnen we binnen weer opwarmen.

's Avonds lekker eten met de kinderen en dan gaan de kinderen naar bed. Ik kijk terug op een heerlijke dag met de kinderen. Lekker thuis zijn, flink wat huishoudelijke klussen gedaan en vooral een hele gezellige dag gehad. Heerlijk zo'n dag na een drukke werkweek met veel geren en gestress. Morgen nog een family-dag en ik kan er weer helemaal tegenaan, weer lekker werken.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen