dinsdag 27 december 2011

Vooruit organiseren

Vandaag ben ik vrij; een mooi moment om de zaken voor de komende weken alvast goed te organiseren.

In het sturen van kaartjes was ik voorheen geen ster. Te vaak bleef de enveloppe op de kast liggen. En was ik weer te laat om te feliciteren met een verjaardag of huwelijksdag. Maar sinds ik via www.greetz.nl de kaartjes vooruit kan klaarzetten, ben ik altijd op tijd met een kaartje. En dat voelt heel goed. Al is het misschien iets minder persoonlijk dat ik de kaartjes een maand vooruit klaar zet, ze komen op tijd aan. Voor de grootouders en naaste familie voeg ik vaak nog een foto van de kinderen toe en het is succes verzekerd.

De kerstvakantie is ook zo'n mooi moment om de chaos in huis aan te pakken. Ik pak het vooral kastje voor kastje, of lade voor lade aan. Dat is te overzien en ik kan gemakkelijker stoppen. Het is een ramp om in meer chaos te moeten stoppen dan dat je 's ochtends al aantrof. Vanochtend waren de speelgoedkisten aan de beurt. Speelgoedkist op z'n kop en sorteren maar, duplo bij duplo, auto's bij auto's enz. Er komt een stapel speelgoed dat mee naar boven moet, een stapeltje kapot speelgoed dat dus mooi weggegooid kan worden en een speelgoed dat in de kist kan blijven. Deze opruimmethode zorgt wel voor een redelijk domino-effect, want dan wil ik graag de andere speelgoedkisten ook netjes hebben. Maar het resultaat is wel dat ik in een anderhalf uur weer al het speelgoed gesorteerd heb. Jammer alleen dat de kinderen het veel sneller weer door elkaar gegooid hebben...

Als laatste klus voor vandaag kijk ik de kledingkasten nog even door, zijn de kasten voldoende gevuld. Hebben we voldoende passende hele sokken, onderbroeken, basis t-shirts etc? Niets zo hinderlijk om naast te grijpen en met deze vrije dagen heb ik de tijd om online of in het winkelcentrum de basis weer even aan te vullen. Kan ik mooi de aanbiedingen even meenemen.

Ik ben tevreden, voldoende actief geweest vandaag. Nu lekker genieten met en van de kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen