maandag 26 december 2011

Goede voornemens 2012: een weblog

Ik vind de periode rond kerst en oudjaar heerlijk. En dan niet alleen vanwege familiefeestjes en andere sociale gebeurtenissen. Maar vooral omdat het voor mij een periode van bezinning is. Wat heb ik het afgelopen jaar gedaan en wat wil ik het komende jaar doen?

Een van de dingen waar ik al langer over nadacht was het schrijven van een blog over de gewone dingen waar ik tegenaan loop in mijn leven. Ik vind het heerlijk om andermans verhalen te lezen en dingen te herkennen. Of nog leuker, een blik in de keuken te mogen werpen en opmerken dat het bij een ander nog erger is…

Dus één van mijn goede voornemens is het schrijven van een weblog over hele gewone dingen: mijn gezin, mijn werk, mijn familie, mijn vriendinnen, zaken in het nieuws die mij opvallen. Ik ga dit schrijven, omdat ik het leuk vind om te schrijven, als een soort openbaar dagboek. Maar ook omdat ik me in 2012 niet blind wil staren op mijn gezin en mijn werk. Ik wil ook daarbuiten nog iets ontwikkelen. Want tja, daarin ben ik wel te herkennen, ik wil me blijven ontwikkelen.

Wie ben ik? Getrouwd, moeder van drie kinderen, (Oudste 7, Middelste 5 en Jongste 3) en ik heb een fulltime baan. Mogelijk gaan dan al wat nekharen omhoog staan. Als moeder van drie kinderen fulltime werken? Ik haast me dan om te zeggen dat de kinderen ‘maar’ twee dagen naar de opvang gaan. Mijn man werkt onregelmatig en daarmee kunnen we onze week rondbreien. Maar van dat excuseren word ik zelf zo moe. Waarom moet ik me verontschuldigen dat ik fulltime werk? 

Ik heb een leuke uitdagende baan als leidinggevende in een grote organisatie. Werk dat ik ook nog wel eens mee naar huis neem, mijn hoofd is helaas nog niet leeg van werk wanneer ik thuis kom. Dat zou dus ook een goed voornemen zijn. Mijn werk beter kunnen loslaten. Ach, zo kan ik nog een heel lijstje maken. Genoeg over te schrijven dus.

1 opmerking:

  1. Hoi Carrieremoeder,
    Ik kwam op je blog via onze connectie op Twitter. Ik vind dat je leuke stukjes schrijft. Zou je eens contact met mij op willen nemen via info@mamas.nl? Ik zie op jouw site geen mogelijkheid om je te mailen. Wellicht kunnen we iets voor elkaar betekenen.
    Groetjes, Vivienne

    BeantwoordenVerwijderen